dinsdag 7 januari 2014

kringloopwinkels België




Afgelopen weekend ben ik met mijn vriend naar België afgestruind om verschillende kringloopwinkels te bezoeken, ook kwamen we een tweedehandskleding winkeltje tegen waar we even binnen zijn gesprongen. Ik heb van alles de bonnetjes bewaard, hier zal ik later foto's van posten. zo kan je zien waar de kringloopwinkels zijn zodat je er zelf ook eens kan gaan kijken!
Als eerste vond ik dit tasje bij de kringloper. Als ik eerlijk ben durf ik niet meer te zeggen welke dat ook al weer was. Ik ben namelijk met mijn vader ook een dag wat kringloopwinkels bij ons in de buurt afgestruind. Volgens mij heb ik hem in Roosendaal bij de kringloopwinkel gekocht maar vermoord me niet als het niet zo was...

Daarna kwam ons dagje België en gingen eerst naar Lier, een plaatsje dicht bij antwerpen waar de vader van mijn vriend vandaan komt. We hebben daar wat geshopt maar er waren veel winkels dicht. We stapten dus al snel weer in de auto om wat kringloopwinkels af te rijden. Zo kwamen we bij opnieuw&co en nog een aantal winkels waar ik de naam niet meer van weet, ook deze staan op de bonnetjes!

Toen we zaterdag ochtend in de auto stapte zei ik tegen de vader van mijn vriend dat ik zo graag nog eens een mooie bontjas zou kopen. En ja hoor daar is hij dan! Die zelfde dag nog kocht ik een prachtige bontjas. we weten dat hij echt is maar helaas niet helemaal zeker van wat voor bont, we denken konijnenbont maar dat durf ik niet in alle zekerheid te zeggen.  
In België is het 2 keer in het jaar Solden (uitverkoop) en hierbij krijg je hoge kortingen in bijna alle winkels, ook in de krijgloopwinkels was het dus raak. Deze bontjas was eigelijk €25,- maar vanwegen de solden ging er nog eens 20% af. en voor €20,- neem je zo'n jas natuurlijk mee. 
In een andere kringloopwinkel kocht ik dit jasje voor €2,40, ja je leest het goed!!! Ook daar was solden en ging er dus 20% van de prijs af. Al had ik hem voor de normale prijs natuurlijk ook meegenomen!het jasje is van het merk clasen, helaas kan ik hier verder weinig over vinden, als jullie hier meer over weten hoor ik het graag.
Dit is mijn laatste aankoop van dit weekend. Een klein tasje die ik voor een paar euro kocht bij de opnieuw&co. Deze kringloopwinkel was wat moeilijker te vinden als de anderen maar zeker niet minder leuk. Hij was niet zo groot maar zeker de moeite waard om eens te gaan kijken. Ze hadden een groot aanbod aan jasjes voor zowel man als vrouw en veel accesoires.

Zondag ben ik naar snuffelland geweest in Weelde. Dit is een groote vlooienmarkt waar ze veel antiek verkopen. Deze vlooienmarkt is elke zondag open. http://www.openingsuren.com/detail.php?edit=5012265 Hier zie je de openingstijden en het adres van deze vlooienmarkt, de adressen van de andere kringloopwinkels hebben jullie nog van me tegoed!

x Simone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten