zondag 13 juli 2014

parfum stash

Ik heb wel eens verteld dat ik Niche parfum erg leuk vind. Deze parfum is wat exclusiever als de parfum in de ici paris of douglas maar hoeft daardoor niet duurder te zijn.
Ik gebruik nu zo'n anderhalf jaar alleen nog maar niche parfum en dit bevalt me eigenlijk heel goed. Het valt me op dat weinig mensen dit soort parfum kennen en wil jullie er daarom kennis mee laten maken.

 Ik heb al mijn parfum in een vitrine kastje die ik kocht bij een kringloopwinkel. Ik denk niet dat ik nog veel meer moet kopen want dan past het er niet meer bij!

ik heb foto's gemaakt van groepjes parfum. Ik benoem ze elke keer van links naar rechts en vertel in wat voor seizoen hij het beste te gebruiken is. Ook heeft niche parfumerie vaak top notes, middle notes en base notes. hierdoor veranderd de geur met de tijd dat je hem draagt.
 1 L'artisan parfumeur - premier figuier. Dit is een vijgenblad geur. perfect in de lente en zomer.
top notes: vijgenblad en asafoetida middle notes: vijg, sandalwood en amandelmelk basenotes: limoen, kokosnoot, gedroogd fruit en sandalwood.
2 l'artisan parfumeur - Dzongkha. een warme kruidige geur. perfect in de herfst en winter.
top notes pioen roos, cardamom en litchi. middle notes: kruiden, witte thee, vetiver, wierook en cedar hout. basenotes: leer, iris en papyrus.
3 l'artisan parfumeur - mandarine. een frisse mandarijn geur. lekker in de zomer.
deze geur veranderd niet echt in de loop van de dag. de notes zijn dus heel de tijd hetzelfde.
Notes: virginia cedar hout, gember, mandarijn en frangipani bloem.
 1 annick goutal - eau du ciel. zoete, licht poederige bloemen geur. lekker in de lente en zomer.
ook deze heeft maar een laag notes.
notes: iris, oranje bloesem, linde bloesem, rozenhout, viooltjes, neroli, thee en viooltjes blad.
2 annick goutal - mon parfum cheri. poederige bloemen geur. Zware geur dus perfect in de winter en herfst.
notes: iris, patcouli, heloitrope, viool en pruim.
3 annick goutal - eau de charlotte. bloemige zomer en lente geur.
topnotes: lelie en zwarte bessen bloesem. middle notes: mimosa en lily of the valley. basenotes: vanille en cacao.
 l'occitane en provence - ambre. herfst en wintergeur.
topnotes: bergamot en freesia. middlenotes: labdanum bloem en tonkaboon. basenotes: amber, vanille en cedar.
 Maitre parfumeur - cuir fetishe. leergeur. lekker in de winter en herfst.
top notes: geranium, bergamot, citroen en mandarijn. middlenotes: iris, jasmijn, ylang -ylang, vanille, roos en leer. basenotes: musk, sandalwood, patchouli, virginia cedar hout, amber.
 1 crabtree and evelyn - rosewater: lichte rozengeur. lekker in de zomer.
notes: roos, viool, pioen roos, musk.
2 mona di orio -les nombred d'or violette fumee. houtachtige poedergeur. lekkerst in de herfst.
topnotes: lavendel, bergamot, oakmoss en saffraan. middlenotes: viool, viool blad, roos, vetiver, carly sage en guaiac hout. basenotes: 
3 prada - infusion d'iris:houtachtige poedergeur (lijkt zepig) lekker in de zomer en lente.
topnotes: sinaasappel bloem, sinaasappel, mandarijn en neroli. middlenotes: iris en galbanum. basenotes: vetiver, viginia cedar, wierook en benzion.


1 montale - aoud purple rose: donkere winterse geur. beste in de winter omdat hij zo zwaar is.
topnotes: roos en saffraan middlenotes: aoud en sandalwood. basenotes: leer, amber en musk.
2 parfum d'empire - equistrius: heerlijke bloemige poedergeur beste in de herst en winter.
topnotes: viool en iris. middlenotes: chocolade, rijst en poedergeuren. basenotes: ambrette, sandalwood, vetiver, amber en suede.
3 parfums de nicolai - kiss me tender: zoete vanille en amandel geur. lekker in de winter en herfst. topnotes: oranje bloesem, steranijs en amandel. middlenotes: specerijen, kruidnagel, kaneel, ylang-ylang en heliotrope. basenotes: vanille, musk en opoponax.
1 atelier cologne - vanile insesnee: houtachtige vanille geur. lekker in de winter en herfst.
topnotes: koriander limoen en citroen. middlenotes: vetiver, jasmijn en oak moss. basenotes: vanille, oak en amber.
2 serge lutens - iris silver mist: houtachtige poedergeur: kan in de winter herfst en lente. hij is wat te zwaar om in de zomer te dragen. notes: vetiver, musk, iris, sandalwood, verginia cedar, galbanum, kruidnagel, wierook en benzion.
3 serge lutens - ambre sultan: zware amber geur. perfect voor in de winter. notes: koriander, sandalwood, bay leaf, patchouli, angelica, rozijnen, mirre, amber, oregano, myrtle, benzion en vanille.


dit was weer eens wat anders als al dat vintage. Ik vraag me af wat jullie er van vinden om ook af en toe dit soort dingen te lezen.

x Simone 

volg me ook op : instagrambloglovin' en facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten